هوانوردی و آسمان گردی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هوانوردی و آسمان گردی و آدرس aerospaceeng.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سلام به دوستان خوبم. دیشب1393/6/7 با خانواده و یکی از دوستان رفتیم کاروانسرای عباسی واقع در مورچه خورت که قدمتی حدود 430 سال از زمان شاه عباس دوم تاکنون دارد. این کاروانسرا بسیار زیبا و تمدنی عظیم را دربردارد. پذیرایی در این کاروانسرا همراه با موسیقی سنتی انجام می پذیرد. لطفاً برای دیدن آن همه زیبایی و معماری اقدام نمایید.خنده

[ شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 9:41 ] [ Mehrnoosh ]

پس از موفقیت های جنگنده ی برتری هوایی F-15 Eagle، شرکت McDonnell Douglas به درخواست سازمان هوافضای ایالات متحده ی آمریکا - ناسا - دست به طراحی گونه ای بسیار متفاوت از این هواپیماهای نظامی با عنوان F-15 MTD زد. 


MTD در واقع مخفف Maneuver Technology Demonstrator به معنای اثبات کننده ی فناوری مانورهای هوایی می باشد.

از این هواپیمای نظامی که نسلی از جنگنده ی F-15 می باشد، صرفا یک فروند به منظور تحقیقات TVC و IFCS طراحی و ساخته شده است.

ظاهر آن به دلیل وجود یک دم کانارد با سایر نمونه های F-15 متفاوت است و این ویژگی به هواپیما کمک می کند که Pitching moment سریع تری را ایجاد کند و در نتیجه تولید این گشتاور باعث سریعتر شدن مانور Pitch می شود و این هواپیما می تواند در محور Y ها چرخش 360 درجه را در هر ارتفاعی با سرعت بسیار بالایی انجام دهد و این می تواند تاثیر مثبت مستقیمی در Performance هواپیما داشته باشد.

IFCS نوعی سیستم کنترل پرواز هوشمند می باشد که امنیت پرواز را برای سرنشینان یک هواپیما بالا می برد و شامل بحث های پیچیده ی پایداری و کنترل پرواز می شود.

در کل یکی از اهداف ساخت این هواپیما، طراحی جنگنده ها و تهاجمی های پیشرفته تر در آینده می باشد که می تواند مانورهای بیشتری را نسبت به جنگنده های معمولی و پیشرفته ی دیگر انجام دهد. 

یکی دیگر از اهداف طراحی و ساخت این هواپیما TVC می باشد. TVC به معنای کنترل رانش برداری می باشد و این موضوع F-15 MTD این هواپیما را تبدیل به یک هواپیمای STOL کرده است. STOL به معنای take-off و landing کوتاه می باشد و هواپیماهای STOL طول باند بسیار کمتری را برای نشست و برخاست نسبت به سایر هواپیماها نیاز دارند.

یکی از ضعف های بزرگ هواپیماهای جنگنده ، تهاجمی و بمب افکن این است که اگر باند پرواز آن ها توسط دشمن بمباران شود، دیگر تا مدتی که باند تعمیر نشود زمینگیر هستند و همچنین بسیاری از این هواپیماها از روی باند های خیس به سختی می توانند تیک آف کنند، اما از دیگر کارایی این هواپیما، نشست و برخاست از روی این نوع باند ها می باشد.

در ناسا، این هواپیما با نام NASA NF-15B Research Aircraft شناخته می شود و این سازمان هوافضا، تحقیقات و تست های ارزشمندی را با این هواپیمای نظامی انجام داده است.

البته این هواپیما تا الان به هیچ وجه تبدیل به جنگنده نشد اما نتایج محاسبات و تحقیقات به دست آمده از این هواپیما، تاثیر مثبتی در تکنولوژی نظامی هوافضای ایالات متحده ی آمریکا داشته است.

[ شنبه 4 شهريور 1393 ] [ 15:58 ] [ Mehrnoosh ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 76
بازدید کل : 71697
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1